بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد داروخانه آنلاین کیش کاملا محفوظ می باشد

توصیه هایی برای خواب خوب

توصیه هایی برای خواب خوب
چکیده این مطلب : انتشار : 1400/12/19 0 نظر

توصیه هایی برای خواب خوب می‌تواند بر تمام جنبه‌های زندگی شما تاثیر مثبت داشته باشد. چرا که خواب خوب یکی از فاکتورهای اصلی برای سلامت جسمی و روانی است.

چرخیدن در رختخواب و بی خوابی، صبح‌های کسل و خواب آلوده و انرژی کم در روز، همه از موضوعاتی هستند که بر سلامت جسمی و روانی ما تاثیر منفی می‌گذارند. اما روش‌هایی هستند که به کمک آنها می‌توانید خواب خوبی را تجربه کنید. داروخانه آنلاین کیش در این پست به نکات ساده‌ای می‌پردازد که برای خواب بهتر باید در نظر بگیرید.

 

توصیه هایی برای خواب خوب

زندگی مدرن و امروزی ممکن است از جهات مختلف بر کیفیت زندگی ما تاثیر بگذارد. از استرس کاری و مسئولیت‌های خانوادگی گرفته تا چالش‌های غیرمنتظره، مانند بیماری‌ها همه مواردی هستند که ممکن است بر خواب ما تاثیر بگذارند. درست است که شاید نتوانید عواملی که خواب شما را مختل می‌کنند را کنترل کنید، می‌توانید عاداتی اتخاذ کنید که کیفیت خواب شبانه را بهتر کنند.

 

  1. برنامه خواب منظم داشته باشید

یک برنامه منظم برای خواب در نظر بگیرید تا ساعت بدن شما منظم شود. هر روز در ساعت معینی به رختخواب بروید و صبح هم در ساعت معینی بیدار شوید. سعی کنید تفاوت برنامه خواب خود را در شب‌ها و آخر هفته‌ها بیش از یک ساعت جا به جا نکنید. ثابت بودن چرخه خواب و بیداری، عامل مهمی برای بهبود کیفیت خوا و تقویت بدن شما است.

در نظر داشته باشید که بیش از هشت ساعت را برای خواب در نظر نگیرید. میزان خواب توصیه شده برای یک فرد بالغ سالم حداقل هفت ساعت است. اکثر افراد برای رسیدن به این هدف به بیش از هشت ساعت در رختخواب نیاز ندارند.

  1. برای خواب تلاش نکنید

اگر در عرض 20 دقیقه نخوابیدید، اتاق خواب خود را ترک کنید و کاری آرامش بخش انجام دهید. موسیقی آرام بخش گوش کنید یا کتاب بخوانید. وقتی خسته شدید به رختخواب برگردید. در صورت نیاز دوباره این کار را تکرار کنید تا بتوانید راحت به خواب بروید.

  1. از مکمل‌های غذایی استفاده کنید

برخی از مکمل‌های غذایی مانند قرص تگ و نخت یوروویتال نه تنها باعث افزایش آرامش در شب می‌شوند و کمک می‌کنند بهتر بخوابید، بلکه به افزایش انرژی در طول روز هم کمک می‌کنند و در مجموع باعث بهبود کیفیت زندگی شما می‌شوند. این مکمل‌ها بدون نیاز به نسخه هستند و شما می‌توانید این قرص‌ها را از طریق داروخانه آنلاین کیش خریداری کنید.

  1. چرت نزنید

چرت های طولانی در روز می‌تواند با خواب شبانه تداخل ایجاد کند. اگر می‌خواهید چرت بزنید، نهایتا 30 دقیقه و در بین روز این کار را انجام دهید، به طوری که با زمان خواب در شب به اندازه کافی فاصله داشته باشد.

  1. محیط خواب مناسب فراهم کنید

ایجاد یک فضای آرامش بخش، که شامل اتاق تاریک، خنک و ساکت است، از نکات مهم برای خواب به شمار می‌رود. در نظر داشته باشید که قرار گرفتن در معرض نور ممکن است خوابیدن را دشوارتر کند.

  1. از صفحه نمایش دوری کنید

تمام صفحه‌های نمایش از جمله گوشی، مانیتور کامپیوتر و تلویزیون دارای نور آبی هستند و استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش درست قبل از خواب باعث ایجاد بی خوابی می‌شود. در نظر داشته باشید که به دلیل ذکر شده، استفاده از گوشی وقتی بی خواب می‌شوید باعث بی خوابی بیشتر می‌شود.

  1. در طول روز، در معرض نور باشید

بدن شما دارای یک ساعت نگهدارنده زمان طبیعی است که کمک می‌کند تا در طول روز انرژی داشته باشید و شب‌ها راحت‌تر بخوابید. این سیستم بر مغز، بدن و هورمون‌های شما تأثیر می‌گذارد و به شما کمک می‌کند بیدار بمانید و یا به بدن خود بگویید که زمان خواب است.

نکته مهم اینجاست که قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خورشید یا نور روشن در طول روز به حفظ ریتم شبانه روزی شما کمک می‌کند. این باعث بهبود انرژی در روز و همچنین کیفیت خواب شبانه و مدت زمان آن می‌شود.در افراد مبتلا به بی خوابی، قرار گرفتن در معرض نور روشن در طول روز کیفیت و مدت خواب را بهبود می‌بخشد. در صورتی که نمی‌توانید روزانه در معرض نور خورشید باشید، حتما در اتاق خود از لامپ‌های مصنوعی استفاده کنید و فضا را روشن کنید.

  1. ذهن خود را خالی کنید

بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های ذهنی دچار بی خوابی می‌شوند. برای رفع این مشکل از تکنیک‌های آرام‌سازی قبل از خواب استفاده کنید. مثلا گوش دادن به موسیقی آرامش بخش، خواندن کتاب، حمام آب گرم، مدیتیشن، تنفس عمیق و... همگی از راه‌هایی هستند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

  1. به مصرف کافئین خود توجه کنید

نوشیدن یک فنجان قهوه لذتبخش است اما اگر این کار را در عصر یا شب انجام دهید، ممکن است خواب شما با مشکل ایجاد شود. اگر کافئین در اواخر روز مصرف شود، سیستم عصبی شما را تحریک می‌کند و ممکن است بدن شما را از آرامش طبیعی در شب باز دارد. گفته می‌شود که مصرف کافئین تا 6 ساعت قبل از خواب به طور قابل توجهی کیفیت خواب را کاهش می‌دهد.

 

 

 

 

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0

جدیدترین مقالات